Mobility+

Fietsen Wildiers zet in op langetermijnrelaties door service en ontzorging via behoeftenanalyses. Vanuit klantenfeedback over de uitdagingen met e-bike pannes introduceerden we in zomer 2023 onze service Mobility+.

Via het nieuwe Mobility+ pakket kunnen nieuwe en bestaande klanten rekenen op een service tot aan de voordeur. Klanten die zich inschrijven op Mobility+, kunnen bij panne of voor hun jaarlijks onderhoud rekenen op een haal-en brengservice op afspraak aan huis.

Wat houdt Mobility+ concreet in?

Wat is Mobility+ niet?

Een depannagedienst (de fiets kan worden afgehaald op een vooraf afgesproken plek die binnen de Mobility+ servicezone ligt, bijvoorbeeld bij jouw thuis, op je werk, bij een familielid,… maar niet op de weg of in het verkeer)

Een 24/7 dienst (haal- en brengservice gebeurt steeds op afspraak)

 

Wat kost een aansluiting bij Mobility+?

Wie bieden 3 verschillende packs aan voor nieuwe klanten die een fiets aankopen of leasen:

Pack je voordeel bij aankoop van je nieuwe e-bike! Klik op de knop en ontdek ons voordeeltarief.

Pack je voordeel bij de leasing van je nieuwe e-bike! Klik op de knop en ontdek ons voordeeltarief.

Pack je voordeel bij aankoop van je sportbike! Klik op de knop en ontdek ons voordeeltarief.

Bestaande klanten die reeds een fiets gekocht hebben bij Wildiers in het verleden maar ook graag een beroep willen doen op Mobility+, kunnen dit aan de volgende prijzen: 

E-bikes: 150,00€ per jaar
Speed pedelecs en e-bakfietsen: 200,00€ per jaar

Wat zeggen klanten over Mobility+

“Sinds 1,5 jaar rijd ik met een elektrische fiets. Ik ben indertijd uitvoerig en geduldig geholpen met de keuze voor de juiste fiets voor mij en daar ben ik nu nog altijd heel blij mee! Gisteren gebeld voor een platte band en… vanmorgen werd mijn fiets al opgehaald, hersteld en vandaag teruggebracht 😊👍! Bedankt voor vlotte herstelling en vriendelijke service!”

Johan Hye, klant uit Zwijndrecht die aangesloten is bij Mobility+

Fietsen zonder zorgen

FAQ

Alle postcode die beginnen met : 

20**, 21**, 22**, 23**, 24**, 25**, 26**, 28**, 29**, 31**, 32**, 33**, 34**, 35**, 36**, 37**, 39**, 90**, 91**, 98** en 99**

Neen, Mobility+ is een service die wij onze klanten vrijblijvend aanbieden maar is absoluut niet verplicht. U kiest zelf of het pakket aansluit bij uw noden. Indien de fiets uw hoofdvervoermiddel is voor woon-werkverkeer, dan raden wij u zeker aan om het aanbod van Mobility+ eens nader te bekijken. Via deze service blijft u namelijk te allen tijde mobiel. Maar uiteraard ligt de eindbeslissing steeds bij u, de klant.

Uit ervaring weten wij dat speed pedelecs en e-bakfietsen door de meeste klanten vaak ingezet worden als volwaardig alternatief voor de gezinswagen. Het zijn dan ook fietsen die vaak heel wat kilometers op de teller hebben. Gezien zij een hoger risico hebben op fietspech en technische problemen, ligt de service hier iets hoger dan voor gewone e-bikes die ook vaak recreatief of in combinatie met andere vervoermiddelen gebruikt worden.

Mobility+ is een relatief nieuwe service, die we gelanceerd hebben in de zomer van 2023. Vanaf dan hebben we al onze nieuwe klanten steeds de kans gegeven om zich bij aankoop van een nieuwe fiets aan te sluiten. Omdat we merken dat ook bestaande klanten interesse hadden in het pakket, en omdat we loyaliteit uiteraard willen belonen, hebben we besloten om de service ook aan hen aan te bieden op basis van een jaarlijks contract. Echter zijn deze fietsen niet meer nieuw en ligt het risico op fietspanne of technische problemen dan ook hoger dan op nieuwe fietsen. Vandaar dat de tarieven op jaarbasis iets hoger liggen.

Wij bieden Mobility+ aan particulieren (B2C) en aan bedrijven (B2B). Ook voor de laatste categorie kan Mobility+ namelijk een interessant pakket zijn. Zo is er ten allen tijde garantie dat bedrijfsfietsen die dagelijks gebruikt worden op de werkvloer ook vervangen worden bij pech of tijdens het jaarlijks onderhoud. Particulieren die via hun werkgever een leasefiets aangeboden krijgen, kunnen ervoor kiezen om het Mobility+ pakket mee in hun leasingbudget te laten opnemen.

Bij de lancering van Mobility+ hebben wij geïnvesteerd in een nieuwe vloot van in totaal 120 vervangfietsen. Goed voor een investering van 400.000 euro. De vloot is verdeeld over onze verschillende filialen en bestaat ook uit een zeer divers gamma aan fietsen. Zowel qua type fiets (e-bikes, bakfietsen, speed pedelecs,…) als qua model en maat. Zo willen we al onze Mobility+ klanten de kans geven om bij fietspanne, gratis aanspraak te maken op een gelijkwaardige vervangfiets. Uiteraard is het toekennen van zo’n vervangfiets steeds afhankelijk van de timing en de beschikbaarheid. Maar gezien onze grote vloot aan vervangfietsen, maken we ons sterk dat hier slechts in zeer uitzonderlijke gevallen niet aan voldaan zal kunnen worden.

Het klopt dat Mobility+ geen fietsbijstand of pechdienst is. Indien u onderweg in panne valt, raden wij u daarom aan om eerst contact op te nemen via uw fietsverzekering. Heeft u echter een technische storing of mankement aan uw fiets maar geraakt u moeilijk tot in de winkel voor herstelling, dan kan u bellen naar uw lokale Wildiers-filiaal. In onderling overleg wordt er een afspraak gemaakt voor de ophaling van uw fiets. Na herstelling wordt uw fiets thuis terug afgezet. U kan tevens ook van deze dienst gebruik maken voor uw jaarlijks onderhoud, zo hoeft u niet zelf met uw fiets tot bij ons te komen.

Helaas moeten wij u meedelen dat u in dit geval voorlopig niet in aanmerking komt. Maar neemt u gerust contact met ons op. Mobility+ is een nieuwe service, indien we merken dat er vanuit bepaalde regio’s een toenemende interesse is dan zullen wij op basis hiervan bekijken of we ons Mobility+ servicegebied in de toekomst verder uitbreiden.